http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/Leader%20Fox/275/Leader%20Fox%20Seven.jpg

Dla tych, którzy nie mogą patrzeć już na duże koło lub z innych powodów nie mają ochoty spróbować na nim jazdy, firmy na szybko przygotowują ofertę 27.5. Są też tacy, którzy spóźnili się na pociąg 29 i chcą z nawiązką odrobić straty. Leader Fox, to jedna z takich marek.

Michał Śmieszek

 To nie będzie wielki nius. Wszystko, co miałem powiedzieć na temat marki Leader Fox, możecie przeczytać w artykule traktującym o czeskich dużych kołach. Niemniej warto zauważyć, a wręcz docenić, że firmy takie jak Leader Fox starają się dogodzić nam wszystkim i nie boją się zaryzykować w nową modę, jaką stało się dziś "średnie koło".

Czesi znają się rowerach doskonale - wystarczy przejechać się do Brna na targi rowerowe, aby zobaczyć jak prężny jest tamtejszy rynek. Leader Fox wpisuje się w ten ogólny stan, choć z nieco lekkim opóźnieniem. Już teraz bowiem, pojawiła się zupełnie nowa linia 29erów oraz jeden rodzynek 27.5. Częścią wspólną obu rozmiarów kół jest nietypowa, aluminiowa rama. Krótko mówiąc chodzi o rzadko spotykane "falowanie" dolnej i górnej rury głównego trójkąta. Ale nie tylko, gdyż ciekawa linia ramy wspierana jest także przez charakterystyczny - pancerny profil tych rur uzyskany w procesie hydroformowania. Tak jak w przypadku 29 calowych modeli Cacper i Tramp, tak i tu budulcem jest stop aluminium 6061, poddany obróbce termicznej. Do wyboru mamy 4 rozmiary ramy: 16"/18"//20"/22". Średnik lisek może pochwalić się równie nieryzykowną geometrią, jak jego duzi bracia, co jest raczej dobrym posunięciem ze strony producenta.

275 Geo

Rodzynek (na razie) 650B otrzymał prostą nazwę "Seven", która w jednoznaczny sposób określa, z czym mamy do czynienia. Szczęśliwa "siódemka" przykuje uwagę młodych oraz osobników lubiących sportowe barwy - kanarkowa żółć silnie kontrastuje z głęboką czernią. 

 Leader Fox Seven

Jest też druga opcja - tu zamiast żółtego mamy neonowy zielony.

Leader Fox Seven (green)

pdf ikonaRower w Polsce będzie kosztował zupełnie przyzwoicie 3399 PLNów. W tej kwocie otrzymacie amortyzator RST Blaze Air o skoku 100mm i z manetką blokady skoku, kompletny napęd Shimano Deore 3x10sp, koła zbudowane na sprawdzonych obręczach Remerx Magic i prostych piastach RM66 oraz obute w opony Schwalbe Rapid Rob 27.5x2,25". Ciekawostką jest zastosowanie fabrycznej korby Deore, o długości ramion 170mm. Komponenty takie jak kierownica, mostek, sztyca sygnowane są logiem Exe z linii "Race". Komfort pod pupą zapewni siodło Selle San Marco Ponza Power.

Tak przysposobiony sprzęt waży całkiem niemało bo aż 14kg. Ponownie warto zastanowić się nad upgradem niektórych komponentów, np amortyzatora, lub opon. W każdym razie potencjał jest, choć niewymagające osoby w zupełności będą zadowolone z domyślnej konfiguracji. Jedynak Leader Fox'a także prosi się o przebadanie....(uśmiech w kierunku południowym)