opony + dętki

nimbusinnertube36

"Nie pękaj, guma cienka i nię pęka, a ty stoisz i się boisz...". Ileż to razy stawaliśmy przed takim dylematem zakładając cienką dętęczkę 26 x 2,25 na nasze wielgachne koło. Ileż to razy niestety ta gumka pękła...mimo zapewnień producenta. Nawet taki cudowny Foss...

Michał Śmieszek

Add a comment

53215664_1

Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że modły ludu zostały wysłuchane i popularny RaRa będzie również w rozmiarze 29x2.1, wspominanie były i modernizacje, jakim poddano model 2012, jednakże regularnie spotykam się z pytaniami odnośnie tego, co różni HS 425 od HS 391, zatem celem zaspokojenia Waszej ciekawości może uda mi się zestawienie obu modeli

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

Enve Am 29er

Tym razem coś dla Ivana i wszystkich nie-golinogów.... Enve, firma specjalizująca się w produkcji karbonowych obręczy, oficjalnie poinformowała rowerowy światek o wprowdzeniu do oferty węglowych obręczy dedykowanych do ostrzejszej jazdy niż lanserskie XC.

Michał Śmieszek

Add a comment

Vee Rail

Vee Rubber, to jeden z kilku największych producentów ogumienia rowerowego na świecie, stawiany na równi z CST i Kendą. Firma istnieje od 1977 roku, a jednak mało kto wie o jej potędze. Tymczasem Tajlandczycy mocno kombinują i w 2012 roku będą mieli więcej wzorów opon 29, niż o wiele bardziej znana konkurencja.

Michał Śmieszek

Add a comment

wildracerultimate

W tym roku biały, pękaty ludek wypuścił ledwie jedną oponę 29er, co można odebrać za typowy pilotarz tym bardziej, że żaden z jej parametrów nie rzuca na kolana, ot po prostu jest. W nadchodzącym sezonie ma się to zmienić, a to za sprawą 3 nowych modeli z serii Wild - dwóch Gripów i 1 Race'a

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

schwalbe

Jak duże znaczenie mają prawidłowo dobrane opony przekonałem się boleśnie w tym roku na MP w Jeleniej Górze. Nim zjechałem z asfaltu, dwa sektory już mnie minęły i na nic zdało się wielkie koło. Teren w większości okazał się równie łatwy, co asfalt, a ja z każdym km zastanawiałem się, na co mi takie przyssawko-spowalniacze...miało być nie o mnie, a oponach, zatem zaczynamy

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

2012-Geax-mezcal-evolution-29er-tires01

Geax, włoski specjalista od opon MTB nie próżnuje, a przede wszystkim słucha swoich użytkowników. Jak na europejską firmę, Geax bardzo poważnie podchodzi do segmentu 29. W 2012 roku Włosi nie zamierzają zostać z tyłu i na dobry początek przygotowali co najmniej dwie nowe gumki.

Michał Śmieszek

Add a comment

Maxxis Beaver_3

Uwaga konkurs! Ma małe oczy i uszy. Nogi krótkie, biega ociężale, palce u stóp są złączone błoną, ułatwiającą pływanie, ogon (zwany kielnią lub pluskiem) jest szeroki, spłaszczony grzbietobrzusznie i pokryty łuskami, służy jako ster regulujący głębokość zanurzenia. Futro koloru brązowego, ciemnobrązowego, a nawet czarne. Posiada silnie rozwinięte siekacze. Co to jest?

Michał Śmieszek

Add a comment

2012-specialized-ground-control-29er-tire-prototype02

Jak pewnie wielu z was wie, Specialized oprócz doskonałych rowerów oferuje również dobre własne ogumienie. Jednym z klasyków amerykańskiej firmy jest opona "Ground Control" produkowana początkowo przez innego giganta - WTB. Specialized postanowił wznowić produkcję tego jednego z najbardziej znanych modeli - również w rozmiarze 29.

Piotr Makowski

Add a comment

Geax baranek

Geax myśli również ciepło o polskich klientach śmigających po Bieszczadach. Firma, która jest odpowiedzialna za wysoko wybuchową mieszankę TNT, pierwsze w historii 29 calowe szytki i parę innych wynalazków zaprezentowała nową gumę na błoto oraz ciężkie warunki terenowe. Wszyscy ci, którzy lubią grubaśne klocki, grubaśne opony, w ogóle dużo ciała, powinni nadstawić oko i ucho.

Michał Śmieszek

Add a comment

wtb NANO 29

WTB nie próżnuje. Na zakończonym niedawno Sea Otter Classic zaprezentowano najnowsze gumy tej marki. Firma nie pokazała nowych wymyślnych bieżników, dzięki którym rower będzie sam podjeżdżał, ani takich które zredukją efekt aquaplanningu przy prędkości 70km/h, jednak przejść obojętnie obok oferty WTB nie można.

Piotr Makowski

Add a comment

critt

Nareszcie! - Jedynie z takim komentarzem może spotkać się pojawienie budżetowych opon 29er. Swoją drogą trochę tego nie rozumiem tego, że niemal każda część pod 29" kosztuje o wiele więcej, niż jej odpowiednik w klasycznym rozmiarze. Producenci mówią, że podyktowane jest to koniecznością użycia większej ilości materiału, ale czy jest to proporcjonalne do różnic cenowych? Ekhm..najważniejsze, że po Authorach Gripsterach pojawiają się kolejne opony za ludzkie pieniądze

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment