hutchinson 275

W ubiegłym roku Hutchinson, francuski producent opon, zaprezentował dwa modele dla 27,5", a obecnie prawie cała jego kolekcja posiada swoje odpowiedniki w rozmiarze 650B.

Kategoria rowerów 650B to dziś najgorętszy temat w świecie dwóch kółek. Popularność i ogólne zainteresowanie 650b spowodowało, że każda licząca się firma rowerowa stara się podążać tym nurtem. Tak jest również w przypadku firmy Hutchinson, która na nadchodzący sezon przygotowała kilka nowych gum w tym właśnie rozmiarze. Pierwsza opona dedykowana jest do XC i maratonów.

TORO

toro

Jak twierdzi producent TORO, jest to uniwersalna guma do jazdy XC z niskimi prostokątnymi klockami na czole opony oraz szeroko rozstawionymi klockami bocznymi, które dobrze trzymają rower w zakrętach. Opona ma dobrze radzić sobie w każdych warunkach pogodowych, a duże odległości między klockami mają ułatwiać samooczyszczanie się opony z błota. Dostępna wielkość 27.5x2.35, oplot 66TPI Wersja Air Light, waży sporo, bo 800g, wersja Tubeless Ready Hardskin RR jeszcze więcej - 840g! Zdawać by się mogło, że z takimi parametrami oponę można śmiało zaszufladkować jako laczek do Enduro i All Mountain, zresztą w wersji na 26" tam właśnie TORO się plasuje. Specjaliści z Hutchinson sugerują również jaki set można zestawić z udziałem opony TORO w zależności od warunków pogodowych jak i terenowych.

XC warunki suche Python (tył) + Toro (przód)

XC warunki mokre / Enduro Toto (tył i Przód)

Python 

python

Opona została opracowana przy współudziale z Mistrzynią Olimpijską Julien Absalon. Przeznaczona jest do warunków suchych i szutrowych. Małe i niskie klocki gęsto ułożone centralnie po środku czoła opony, tworząc prawie ciągłą linię, definiują jej przeznaczenie. Phyton jest gumą do szybkiej sportowej jazdy, w trudnym terenie. Dostępne są aż 4 wersje Pythona 27.5x2.20 różniące się oplotem i wagą.  

Air Light 66TPI 610g

Air Light 33TPI 680g

Tubeless Ready RR 127TPI 690g

Tubeless Ready Hardskin RR 66TPI 770g (wersja tej opony przeznaczona jest do jazdy Enduro)

Wszystkim golinogom może przypaść szczególnie do gustu wersja Air Light 66TPI. Wielkość opony, drobny bieżnik i przyzwoita waga - takie właśnie cechy mogą spowodować, że coraz częściej tą właśnie gumę będziemy spotykać na trasach maratonów mtb.

 

 Cobra

cobra

Oto kolejna opona do powstania której swoje trzy grosze dołożyła Julien Absalon. Cobra, bliska kuzynka Pythona, posiada zdecydowanie gęstszy bieżnik na czole opony. Klocki są niskie i płaskie,  umieszczone blisko siebie dają minimalne opory toczenia. Przeznaczona głównie na suche warunki . Klocki boczne stosunkowo gęste i wysokie powinny dobrze trzymać w zakrętach. Opona posiada wyjątkową stylizację w kształcie plastra miodu Honeycomb. Wielkość opony 27.5x2.25, dwie wersje wykonania Air Light 33TPI, Tubeless Ready Hardskin RR 66TPI, wersja Air waży 705g, Tubeless 730g. Zawodnicy z Hutchinson United Ride twierdzą, że Cobra jest „stabilna i zapewnia szybkie toczenie, zachowując przy tym świetną trakcję i dobrą jakość wchodzenia w zakręty.”

Producent sugeruje na warunki suche założyć taki set: Python (tył) + Cobra (przód)

Cougar

cougar

Cougar to "konkretna opona" do poważnego XC lub ostrego DH lub jazdy Enduro, a zaprojektował ją Nicolas Vouilloz, siedmiokrotny mistrz świata i trzykrotny mistrz Europy w Downhillu. Cougar preferuje suche warunki i skaliste podłoże. Tego dzikiego kota dostaniemy w dwóch rozmiarach:

27.5x2.20 wersja Tubeless Ready Hardskin RR 66TPI waga 830g

27.5x2.40 wersja Tubeless Ready Hardskin RR 66TPI waga 980g oraz Air Light 66TPI w wadze 680g.
Możliwe kombinacje w zależności od przeznaczenia (zalecane przez producenta):

XC : Cougar (przód) + Python (tył)
Enduro : Cougar (przód) + Cobra (tył)
DH : Squale (przód) + Cougar ( tył)

Kolejna bestia przeznaczona do DH i Enduro.

Squale

 sqale

Squale to kolejna opona, którą pomagał projektować Nicolas Vouilloz, a startują na niej awodnicy Hutchinson United Ride – Mick Hannah i Fabien Cousinié. Hutchinson Squale robi dość drapieżne wrażenie, ma wysokie boczne klocki, które gwarantują lepszą trakcję przy hamowaniu i wchodzeniu w zakręty. Squale jest dostępna w rozmiarze 27.5x2.30 w oplocie 66TPI i waży 650g.

Kolejny gad w rodzinie opon Hutchinson.

Cameleon

cameleon

Uniwersalna opona przeznaczona do użytku rekreacyjnego Cameleon, dobrze sprawdza się w każdych warunkach pogodowych jak i terenowych, na jakie natrafimy w czasie długich wycieczek rowerowych. Jak twierdzi producent Cameleon ma się dostosować do każdej sytuacji! Oponę kupimy w rozmiarze 27.5x2.00, oplot 33 TPI, waga 880g. To trochę dużo jak na rekreacyjną jazdę po lesie, ale mamy przynajmniej pewność, że taki kawał gumy nie rozleci się nam gdzieś po drodze.

Wszystkie opony są wyposażone w technologię o nazwie "Hardskin", czyli  wzmocnienie opony bardzo elastyczną siatką z włókien. Takie połączenie oferuje najwyższy standard jazdy na każdym terenie, zachowując jednocześnie komfort, wygodę i wydajność produktu. Hutchinson z dumą przy każdej oponie stawia znaczek "Made in France". Wszystkie laczki ze stajni tego producenta to "kawał gumy", większość z nich ma po 30, 60 TPI i ważą powyżej 600g. Bo te opony nie są dla grzecznych chłopców, one służą do ostrego katowania gdzieś na górskich szlakach.

Tadeusz Pietrzak