Bucksaw Carbon Header

Salsa Bucksaw, to klasyka gatunku w świecie pełnotłustych rowerów z pełnym zawieszeniem. Choć to nisza nisz nawet w tym "phat" wymiarze, to amerykańska firma właśnie zaprezentowała karbonową "Piłę". Najwyraźniej coś się święci...

Ponoć ten, kto choć raz zasmakuje jazdy na "phat fullu" ten już nigdy nie przestanie się śmiać, za to przestanie wątpić w sensowność takich konstrukcji. Zali wżdy musi coś być na rzeczy, gdy marketingowcy z Salsy dają zielone światło na tak zaawansowany projekt, jakim jest Salsa Bucksaw Carbon. Fat-bajków na dwóch sprężynach nie ma jeszcze dużo i raczej niewiele powstanie w najbliższym czasie, ale Salsa wyraźnie chce być liderem w tej wąskiej specjalizacji. Aluminium już nie wystarczy, zwłaszcza gdy po piętach depcze nie mniej poważany Turner i jego King Khan.

Tak naprawdę, wszyscy którzy trochę lepiej kojarzą katalog i doświadczenie Salsy w obróbce włókna węglowego niemal od początku zadawali pytanie: gdzie jest tłusta piła ze spiekanego węgla? Jej pojawienie było zatem tylko kwestią czasu.

No i jest....nowa, lżejsza, mega sztywna - SALSA BUCKSAW CARBON.

Bucksaw Carbon forward

Co ciekawe ale jednocześnie nie niezwykłe, nowa rama nie została wydziergana wyłącznie z karbonu. Tłusty szkielet łączy w sobie główny trójkąt  i górne widełki wykonane z węglowej tkaniny oraz aluminiowe rury łańcuchowe. Wysoko modułowe włókna z jakich wypleciono ramę sprawiają, że całość jest nie tylko mega sztywna, lecz także 300g lżejsza do amelinowej wersji. W efekcie tłusty full Salsy oferuje ekstra tłumienie drgań oraz wyścigowe wrażenia.

Bucksaw Carbon shockSalsa Bucksaw Carbon prezentuje się dokładnie tak samo jak jego aluminiowi starsi bracia, tj Bucksaw 1 i 2. Oferuje tą samą geometrię, prześwit tylnego koła na 4" gumowe kapcie i zaawansowany system zawieszenia Split Pivot autorstwa pana Davida Weagle.

Bucksaw Carbon geo drawing Bucksaw Carbon geo chart

 

Amerykanie będą sprzedawać gotowy rower oraz samą ramę. Cena za opcję numer jeden to 6499USD. Stajemy się wtedy właścicielami serioznego tłuściocha, na pokładzie którego jest oczywiście amortyzator RS Bluto o skoku 100mm, z taperowaną sterówką i na sztywną oś 15x150mm. Rower wyposażono w napęd (1x11) SRAM X011, hamulce Sram Guide, pancerne koła zbudowane w oparciu o piasty Salsa Fat Conversion 15x150mm i 12x177mm, cieniowane szprychy DT Competition oraz karbonowe obręcze Whisky No9 o szerokości 70mm

 

Bucksaw Carbon Split Pivot

 

Goła rama, to wydatek 2699USD. Włodarze z Salsy już zbierają przedsezonowe zamówienia na swojego bujanego grubaska, który pojawi się w sklepach wczesną wiosną. Komu bardzo zależy, aby Bucksaw znalazł się "Andrzejki" ten musi wybrać któryś z aluminiowych modeli Bucksaw 1 lub 2.

 Michał Śmieszek

 

info i photo: salsacycles.com